Prawo administracyjne to szeroka dziedzina prawa, której głównym zadaniem jest regulowanie stosunków zachodzących między podmiotami, a organami administracji państwowej i terytorialnej. Prawo to określa również sposób funkcjonowania tych organów, zasady ich powoływania, a także zakres obowiązków, praw i działania.
W Polsce wyróżniamy prawo administracyjne ustrojowe regulujące strukturę i zasady działania administracji państwowej, prawo administracyjne materialne określające relacje między obywatelami a administracją, a także prawo administracyjne procesowe, które normuje kwestie dotyczące postępowania administracyjnego.
Postępowanie administracyjne, czyli procedura administracyjna ma na celu uporządkowanie, rozwiązanie i znormalizowanie danej sprawy. Sprawy i spory administracyjne mogą dotyczyć różnych kwestii. Postępowanie administracyjne może zostać wszczęte np. w przypadku, gdy inwestor lub osoba fizyczna stara się o pozwolenie na budowę. Często stronami w tego typu postępowaniach poza urzędem i osobą starającą się o pozwolenie są również właściciele gruntów, użytkownicy wieczystości lub zarządcy budynków znajdujących się w pobliżu danego terenu. W takich sytuacjach profesjonalna pomoc prawna może być konieczna.
Procedura administracyjna
Procedura administracyjna dotycząca danej sprawy kończy się wydaniem decyzji lub postanowienia administracyjnego. Każdy obywatel ma prawo do zastosowania zwyczajnych lub nadzwyczajnych środków odwoławczych od decyzji wydanej przez dany organ administracyjny. Do środków zwyczajnych należą zażalenie i odwołanie, z kolei środki nadzwyczajne to żądanie unieważnienia decyzji lub wznowienia postępowania. Jeżeli istnieje podejrzenie, że wydana decyzja nie jest zgodna z prawem możliwe jest również złożenie skargi do Sądu Administracyjnego.
Usługi oferowane przez naszą kancelarię obejmują również prawo administracyjne, a w szczególności prawo budowlane, prawo ochrony środowiska oraz prawo geologiczne i górnicze. Obsługa klientów w tej dziedzinie obejmuje porady prawne, reprezentowanie klientów w sporach administracyjnych, w tym również występowanie przed Sądem Administracyjnym.
Biuro Warszawa:
ul. Puławska 41/16
02 – 508 Warszawa, Polska
email: biurowarszawa@c-l-a.pl
tel: 508 682 837
fax: 22 646 31 91
Oddział Łódź:
ul. Sienkiewicza 153 lok.1
90-302 Łódź
email: biuro@lawadvisers.eu
tel: 42 631 93 30
fax: 42 641 70 54
Oddział Gorzów:
ul Franciszka Walczaka 25
66-400 Gorzów Wielkopolski
email: biurogorzow@c-l-a.pl
tel: 95 725 51 50
fax: 95 735 86 00
Oddział Poznań:
ul. Młyńska 9 lok. 3
61-730 Poznań
email: biuropoznan@c-l-a.pl
tel: 61 852 53 28
fax: